oradaydım: Tinariwen Live @ Belgrade Todo Mundo Fest (video)

19 mart’taki barselona konserlerini 30 avroluk bilet fiyatları nedeniyle kaçırdığım malili efsane grup tinariwen‘i sırbistan’ın başkenti belgrad’da düzenlenen “todo mundo” isimli dünya müziği festivalinde yakaladım. hem de 10 avroya.

belgrad’ın en önemli müzik salonlarından biri olan dom omladine‘de 22 mart 2012’de gerçekleşen konserin açılışını ispanya’dan talaberte yaptı. basklı ya da galicia’lı olduklarını varsaydığımız 3 kişilik grubun ardından sahneye çıktılar ve yaklaşık bir buçuk saat sahnede kaldı. programı bitirdikten sonra seyircinin alkışlarını kıramaayıp bis’e geldi ve 2 şarkı daha çaldı.

afrika’dan çıkan en önemli topluluklardan biri sayılan -kimileri en iyisi diyor- grup için söyleyebileceğim tek şey muhteşem oldukları. hayatımda bu kadar etkilendiğim çok az konser var. özellikle gitarcı ve solistlerin güleç yüzleri, şarkıların etkileyiciliği, kıyafetleri derken baya harikalar aleminde hissettik…

gösterişten uzak, oldukça sakin ama bir o kadar da coşkulu şarkılarını seyirciyle iletişim kurarak çalmaları ve çok az ingilizce bilmelerine rağmen salonda yarattıkları atmosfer ve ustalıkları çok etkileyiciydi.

ve ben bir kere daha anladım ki stadyum değil küçük salon konserlerini seviyorum.

konserin ardından salonun dışına çıkarak seyircilerle sigara içen 2 grup elemanıyla sohbet ettik. cool olayım, adım yürüsüncü tipler değiller ve şöhretlerine rağmen herkesle sohbet etmeye çalıştılar ki bu da benden onlara ekstra bir 10 puan demek. elbetet ki fotoğraf da çektirdim ama bunu burada paylaşmayacağım. kayıtlara geçmesin. (:

bu arada konser salonunun istanbul’da babylon kıvamında bir yer olmasına rağmen içki fiyatlarının dudak uçuklatmadığını belirtmek isterim. malumunuz, türkiye’de bu tip konserlere gitmek aylık mutfak masrafını mekana yatırmak anlamına geliyor.

kendilerini keşfetmem çok yakın olduğu ve şarkı isimlerini henüz ezbere bilmiyor, şarkılarını duyunca ahan da bu şu şarkı diyemiyorum. bu yüzden de şarkının adını netleştirip ve emin olup buraya ekleyeceğim. yardımlara açığım.

uzun zamandır dokunmadığım bloga da bu sayede hareket gelsin. dinimiz amin.

siz değerli fakfukfon okuyucuları için yorulmama rağmen üşenmedim, bıkmadım, usanmadım ve bu nefis konserlerinden bir şarkıyı kaydettim. (iPhone ya da herhangi bir akıllı telefonla değil, el kamerasıyla kaydettiğimi, kameranın da çok iyi olmadığını not düşeyim de sonra teknik kısımlardan not verirken acımasız olmayın (: ). bir de bu bideo, youtube‘a ilk yüklediğim video olduğunu için benim için çok özel. tarihi bir ana tanıklık ediyorsunuz vesselam.

***

ve huzurlarınızda tinariwen… keyfini çıkarın… hoşçakalın… (izzet öz mode on)

Yorum bırakın