I Brain Sevan Nişanyan!

foto

17 Şubat 2013, 1. Teoloji ve Ateizm Sempozyumu’na katılan Sevan Nişanyan, aşağıdaki açıklamayla protesto edildi.

***

I Brain Sevan Nişanyan!

Tanrı feministleri o kadar çok sevdi ki sonunda bu faşist kullarına acıyıp Sevan Nişanyan’ı gönderdi…

Ve Sevan Nişanyan şöyle buyurdu:

“… Feminizmin çirkin bir nefret ideolojisi olduğunu düşünüyorum. Aynen bu beklenirdi onlardan,
kendilerinden bekleneni yaptılar. Çirkin bir ırkçılıktır feminizm, başka bir şey değildir… ” (27 Temmuz
2008).

Sevan Nişanyan bizim için çok değerlidir. Bu gibi söylemleri ile bizlerin düşünce ufkunu genişletmekte
ve insanlığın düşünce tarihinde yeri doldurulamaz bir yer edinmektedir. Feministler her ne kadar onun
cinsiyetçi olduğunu söylese de, her ne kadar nefret söylemi üretse de, içimizden bazıları bu düşüncelere
katılmasa da hepimiz nu çok seviyoruz ve dediklerinin bir bilim “adam”ı için kaale alınmayacak cümleler
olduğunu düşünüyoruz. O bu memlekete maal, memleketin halkına ilham ve irfan olmuştur. Hep
beraber el ele bilim için onu arkasından sevan gözlerle yürümeye davet ediyoruz.

Onun iziden gitmiş, giden ve gidecek olan takipçileri şöyle diyor:

“Doğa, bazen zamanın çok ötesinde, gıpta edilecek insan karakterleri yaratır; yağmacıktan uzak,
uzlaşmazve gerçeğe sıkı sıkıya bağlı; bencilliği bütün insanlığı kapsayan ve kendini büyük kitlenin ayrılmaz
parçası olarak gören bir insan; her çeşit yanlışlığa karşı ince bir duyarlılığı olan ve bunların karşısına
dikilen bir birey, geleceğe uzanabilen ve onu yakınlaştırabilen biri. İşte böyle bir insan Sevan Nişanyan”
(Virgina Woolf).

“Kırk yıllık feministim böyle güzel tespit görmedim” (Simone de Beauvoir).

“Sevan Nişanyan yüzyılımızın kadın hareketi için bir mihenk taşıdır” (Emma Goldman).

Sevan’a sembolik bir jest yapmak için,

Dün
Bugün
Ve yarın
Tek yürek olarak haykıracağız:

“Yaşasın Sevan Nişanyan”

ODTÜ’lü Sevan Severler.

Reklamlar

10 comments

  1. Olayın tam olarak nasıl gerçekleştiğini anlamakta gerçekten zorlandım. Nişanyan’a yapılan protestonun tam olarak çerçevesini ve şeklini, bunun salondaki dinleyiciler arasında bir bölünme mi yarattığını, kimin kimi alkışladığını, iyi niyetle mi alkışladığını, Sevan Nişanyan’ın mesela feminist grup hakkında ”bu zevzekler” derken kime hitaben konuştuğunu, destek alıp almadığını, tam olarak neler olduğunu ODTÜ’lü Sevan Severler allah rızası için 3 yaşında bir çocuğa anlatır gibi tane tane açıklarsa bir yerde çok faydalı olacağını düşünüyorum. Saygılar.

  2. Kadının ezilmesine ve homofobiye karşı olan bir grup;bir teoloji sempozyumunda,kadına şiddet ve homofobinin en ciddi dayanağını oluşturan İslam dinine karşı cesurca mücadele edebilen ender insanlardan birini,karısıyla kendisi arasında yaşanmış bir olay nedeniyle protesto ediyor ve konuşmasını engellemeye çalışıyor.

    Yüzeyselliğiniz gerçekten korkunç düzeye ulaşmış arkadaşlar.Nişanyan’ı eleştirmenizi-protesto etmenizi -katılmasam da- anlayabiliyorum da,gerçekten neyi nerede yaptığınızı düşünmekten bu kadar mı acizsiniz acaba ? Sebep-sonuç ilişkilerini biraz olsun incelemekten ya da ? Kendisi orada verdiğiniz mücadelenin karşısındaki en önemli engele karşı duracaktı,bunu yapabilen çok az insan var Türkiye’de ve siz kendisini protesto etmek için bu yolu seçtiniz.Bunu idrak edememiş olmanıza karşı çıldırmamak elde değil.

    Türkiye’de kadınları ve lgbt bireyleri savunanlar dahi bu kafadaysa kapatıp gidelim bu ülkeyi,tarihin çöplüğünde kaybolmaya mahkumuz çünkü.

  3. Çok basit birşey söyleyeceğim, Sevan Nişanyan feminizm karşıtı söylemlerde bulunmuş ya da eşi ile arasında tatsız olaylar yaşamış olabilir. Siz feministler olarak niçin, kadını köleleştiren ve ikinci sınıf insan yerine ya da bir metaya dönüştüren teist dinler ve kapitalizm karşıtlığı üzerinde bu denli durmuyorsunuz da tam da teoloji sempozyumundan pörtleyiveriyorsunuz. Sevan’ı eleştirmek için o sempozyumdan başka yer bulamadınız mı? Kusura bakmayın ama kullanıldığınızı düşünüyorum, dinci mecra Sevan’a karşı bu tarz şeyleri her fırsatta ön plana çıkarıyor. Dincilerin hepsi kadınların binini bir paraya düşürürken de keşke görebilsek sizi, samimiyetinize inanırdık

  4. “Feministlerin başlattığı saf tepki sonradan fırsatçılar tarafından art niyetli noktalara çekildi.” Müjde Nişanyan (27 Temmuz 2008).

    Protestonuzu yaparsınız onu anlarımda bu yaptığınız nedir? 5 sene sonra, Müjde Nişanyan’ın daha önce yaptığı açıklamaları bir kenara itip halen bu işin “art niyetli noktalara” çekilmesine olanak sağlayan bu eyleminizi kusura bakmayın ama artık saflık değil bencilliktir, zorbalıktır. Hem Seven Nişanyan’ın hem de Müjde Nişanyan’ın özel olarak kalması gerektiğine inandığı bir olayı tekrar tekrar canlandırmak Sevan Nişanyan, Müjde Nişanyan ve çocuklarına karşı tam bir terbiyesizlik olmuş.

    Adam yaptığı eylemin cezasını fazlasıyla görmüş bunu Müjde Nişanyan da söylüyor. Ülkemizde İslam açık saçık bir şekilde kadının gerektiğinde dövülmesi gerektiğini söylerken ve bir çok konuda erkek üstünlüğünü savunurken. Sevan Nişanyan’ın çirkin ama ataerkil özellikler taşımıyan eylemi üstüne bu kadar gitmek hem Türkiye’deki feminizm hareketine hem de Odtü’deki haklı protestolara içerden vurulmuş bir darbedir.

    2008’de ettiği laf bu zorbalığınızı çok güzel bir şekilde tanımlamış.

  5. D.G.’ye cevap: Dinleyicilerin buyuk bir kismi Sevan Nisanyan ve Edip Yuksel munazarasini dinlemek istiyordu. Ancak sahneyi isgal eden LGBT ve Feminist gruplar nedeniyle konusmacilarin sahneye cikip konusmasi mumkun olamadi. Sahnedeki grup Sevan Nisanyan’i psotesto etti, seyircilerin buyuk kismi ise kendisine destek oldu. ‘sike sike’ lafini tekrar edip buyuk bir alkis aldiktan ve sosyalizme zorba dedigi icin seyirciler arasindaki destegin bir kismini da keybetti. Yani bir sure sonra sempozyumu duzenleyen topluluk da, toplulugun akademik danismani da etkinligi munazara olmaksizin bitirmek istedi. Ancak Sevan bey zorbaliga izin vermeyecegiz diye israr etti, zaten salondaki bir grup dinleyici de disari cikmadi. Sonucta salon icinde baska bir kisimda kucuk bir gruba ayakta sunum yaptilar Edip beyle birlikte. Sonrasinda konferans salonu yonetimi sure bitti diyerek isiklari kapadi, soylesi o sekilde devam etti. Sahnede protestocu grup, tef calip gurultu cikarirken, soylesi salonun baska bir kosesinde bir sekilde yapildi. Benim gorusum; LGBT ve Feminist gruplar, kendilerini hakliyken haksiz duruma dusurduler. Keske protestoyu, insanlarin konusma ve dinleme haklarina engel olacak sekilde yapmasalardi.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s